Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

10 Mars

Jaha, vintern är tillbaka här i stockholmsområdet i alla fall. Jag är inte särskilt glad över detta. Jag hade hoppats på att snön på tomten skulle smält undan helt, men av erfarenhet vet jag att det kan bli vinter även i april.

Jag har vabbat måndag och tisdag den här veckan. Dottern har fått sin förkylningsastma tillbaka och vi har således varit hemma. Vi har försökt göra lugna aktiviteter och här är några alster. Jag upptäckte att jag tycker det är ganska roligt att måla vattenfärg, om man bara kommer på vad man ska måla för något.

Ovan är dotterns ena teckning. Den berättar om att pappa är en badkruka när vi badar på sommaren!

Här har jag försökt måla ett landskap från dotterns provins. Jag har sett en del foton från detta område och jag försöker alltså skapa det här. Jag hade bara en 3:a i teckning om jag minns rätt..

"Du är vår solstråle" är frasen på den "tavla" vi köpte i Kina med hennes kinesiska namn på, hennes födelsedata sov.

Min bästa nalle som barn var en gul nalle. Den finns fortfarande hemma hos mig någonstans, sannolikt i en kartong i ett förråd. Här är den avbildad.



En familjeflaggkarta är detta kan man säga. Vi kommer från tre olika länder i familjen kan man säga, även om jag är född i Sverige men med finska föräldrar.
De små färgglada pluttarna på några av teckningarna är magneter, då de sitter på kylskåpet för närvarande.

Annat jag passat på att göra är att tvätta förstås. Där finns det alltid något att göra. Vi har läst några böcker också samt varit ute lite i friska luften. I morgon tror jag att dottern kan vara på förskolan och jag på mitt arbete.











1 kommentar:

Anonym sa...

fina bilder!

Att du också har finska rötter. Det var någon annan bloggare som också hade det...kanske var det Applecore som skriver Kina TOR?

vår familjs rötter är svensk-finsk-thailändska och litet annat också om man går några generationer bakåt.

Hälsningar

från Lille skutt och P
från Finland!