Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

27 Mars

Denna vecka har gått fort. Mycket att göra på mitt arbete. I helgen byter vi till sommartid, så nu måste väl våren vara på gång ordentligt? Dottern har vaknat kring 5-tiden varje morgon den här veckan. Detta trots att hon är uppe senare om kvällarna nuförtiden. Hon brukar få se Bolibompa efter 18.30 sedan i vintras. Därefter sängdags och hon kan somna vid 19.30. Jag har för mig att hon påverkas mycket av ljus och mörker, och därför vaknar hon allt tidigare när det blir ljusare. Synd att inte vi påverkas på samma sätt!!

Hon växer och blir allt större. Häromkvällen sa hon att trosorna sitter lite väl trångt kring benen så det blev att plocka bort ett antal trosor med storlek 100. Hon är ju 107 cm lång nuförtiden. Det är lite svårt mellan storlekar tycker jag, 110/116 är för stort när det gäller underkläder!! Det gäller även vissa byxor med resår har jag märkt från en av de större klädkedjorna. Där ska jag inte handla mjukisar med resår framöver.

Dessutom är ÄNTLIGEN en tand lös. Hon har verkligen längtat och väntat att få en glugg, så nu får vi se hur lång tid det tar innan den kommer ut.

I veckan har vi haft utvecklingssamtal och det gick bra. Hon är en god kompis i gruppen, är fortfarande mycket ivrig att lära nytt och hon älskar sång, rim och ramsor.

I helgen har vi inga direkta planer. Det är simningen på söndag som är inplanerat bara. Nästa helg är det mamma/barnkalas och spelkväll hos våra goda vänner. Det lär bli en sen kväll om jag känner oss rätt. Dottern kommer somna i födelsedagsbarnet rum. De ligger och tisslar och tasslar när de ska somna ihop. Jag kommer såväl ihåg själv hur det var när man sov över hos någon tjejkompis – mycket tissel, tassel och fniss! Till och med natten före vår bröllopsdag när min väninna och tärna delade rum med mig pratade vi fram till sent på natten och började om tidigt på morgonen. Det har min kusins man berättat så här efteråt – det blev aldrig riktigt tyst i vårt rum! I maj har vi varit gifta i tio år!!

Inga direkta rykten finns att läsa hos RQ. Hoppas vi får se några rykten nästa vecka.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: