Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 Oktober

Den här helgen har varit fylld av aktivitet. I fredags var jag på en ”fruhippa” då en av mina äldsta vänner (hon är inte äldre än mig, vi har bara varit vänner länge!) gifte sig i somras i ”smyg”. Hon fick en heldag på stan och jag och några vänner till mötte upp på kvällen, på Golden Hits. Det var en jättebra show med musik från 80-talet.

På lördagen var jag och dottern iväg till några vänner ett par timmar. Vi åt lunch tillsammans och trotsade sedan vädret för att gå och kolla den flickans skolgård i närheten. Därefter åkte vi hem och dottern fick byta om till kalas hos en grannflicka som fyllde 6 år. Det var väldigt många barn där, cirka 15 flickor, så ljudnivån var förstås hög! Dock var det ett trevligt kalas.

På kvällen då min make var på konsert satt jag och dottern och myste i TV-soffan tillsammans. Vi hade en bra kväll och låg länge och pratade innan hon skulle sova.

På söndagen var det veckohandling som vanligt och när vi kom hem åt vi lite lunch. Därefter gick vi ut i det vackra vädret för att hitta hösttecken som dottern sa. Vi har en skogsdunge utanför vår tomtgräns. Hon plockade alla möjliga sorters löv, kottar, granris, rönnbär osv. Sedan gick vi till vårt ”kojställe” och fortsatte byggnationen där. Nästa gång blir det att plocka ormbunkar till ”isolering”. Kanske tar en hare sig en lur i kojan när det är kallt??? När vi kommit in limmade dottern löven till fina höstteckningar. Sedan var det snart dags att gå iväg till simskolan.

Dottern somnade tvärt på kvällen sedan, efter dagens aktiviteter. Det gjorde jag med!

Inga kommentarer: