Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

29 Oktober

I dag har jag och dottern tillbringat dagen tillsammans med våra goda vänner, en mamma och hennes 6-åriga dotter. Vi gjorde ett besök vid Tekniska Museet i Stockholm. Där har vi aldrig varit förut. Jag blev positivt överraskad att bredvid museet fanns Polismuseet, Sjöhistoriska och Etnografiska museet (och kanske någon till) vid Gärdet. Kände dock igen mig då vi besökte Kinesiska ambassaden för snart fem år sedan! Visade dottern också Kaknästornet som är ett givet mål kanske till våren.

Det var ganska mycket folk där redan när vi kom, en hel del fritidsbarn kan jag tänka mig så här på höstlovet. Vi började med att äta vår medhavda lunch och lyckades få ett bord för oss fyra. Mätta och belåtna gick vi igenom alla museets avdelningar. När jag frågade dottern vilket hon tyckte var bäst så svarade hon "Christer Fuglesang" (alltså allt om rymden de har, han fanns nämnd på många ställen) och ångloket med sin höga "skorsten". Det fanns mycket att se och en hel del att göra för barnen. Vi var där 4,5 timmar och det kändes som en kvart ungefär. När man har roligt så går tiden fort också.

Vi åkte så sakteliga hemåt till våra vänners lägenhet, i en ort söder om Stockholm. Där åt vi en gemensam middag och sedan lekte barnen vidare. Dottern kom i säng vid 20.30 och somnade bums! Sitter nu här ensam vaken i huset. Mannen min sov när vi kom hem, han har haft en hård arbetsvecka. Han vaknade av att två av hans absoluta favoritflickor här på planeten Tellus pussade på honom!

I morgon har vi en ledig fredag som dock är oplanerad i skrivande stund. Vi får se vad som händer då.

Go´natt!

Inga kommentarer: