Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

24 Oktober

I dag skriver jag det 250:e inlägget i bloggen!

I går var dottern iväg och fick sin influensaspruta. Det gick bra, men jag tror att det var första gången som hon faktiskt hade ont när sprutan gavs. Jag vet inte om nålen var större än de föregående sprutorna. Hon är modig dock och tittade under tiden hon fick sprutan. Därefter fick hon välja ett bokmärke. Sköterskan tog fram prinsess-bokmärken, men jag såg att det även fanns bokmärken med djur. Dottern är ingen prinsess-flicka direkt, och i det stora hela spelar det ingen roll, men om man tänker ur ett genus-perspektiv så borde hon fått välja av flera olika typer av bokmärken (sedan att det var ett hårt tryck på mottagningen med många barn i kö så förstår jag att hon inte fick det valet dock). Men, att ta för givet att flickor gillar prinsessor... Tur att det var sjukvårdspersonal och inte skolpersonal!!

Därefter åkte vi iväg till "roliga affären" som vi kallar Toys´R´Us. En klasskompis till dottern ska ha Halloween-födelsedagskalas nästa helg, så vi köpte present. Dessutom faktiskt utstyrsel till Häxa till dottern. Personligen är jag inte mycket för just Halloween-dräkter och annat, då detta enligt min mening är rent komersiellt. När jag var barn, cirka 30 år sedan, så hade vi inte detta "firande". Men, tiderna förändras. Vi köpte hatt och klänning. Klänningen köpte jag i några storlekar större så hon kanske kan ha den några år till.

Jag undrar var alla svenska barnbesked tagit vägen? Inte ett enda är annonserat på bland annat KinaListan och då vet jag minst en familj som är med där och borde ha fått barnbesked vid det här laget.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: