Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

10 Januari

Så har ledigheten snart tagit slut. I morgon har vi sista dagen innan skola och arbete börjar igen, vårterminen -10. Vi har haft köldgrader och mängder av snö sedan före jul. Jag tycker om snön, men det har varit lite i kallaste laget vissa dagar. Jag hoppas dock att snön får ligga kvar tills efter sportlovet och sedan smälta bort på typ två dagar och att det sedan blir torrt! (Vilken önskedröm va?). Fördelen med detta väder är ju att inga av dotterns ytterkläder behövts tvättas sedan före jul. Inga sandiga, leriga kläder här inte. Underbart!

I dag var vi till simhallen och övade simning. Dottern har inte varit i bassängen sedan i början av december men hon hade kvar sin lilla simkunskap i alla fall. Kul att se.

Nu gäller invänjning av tidiga kvällar också, vid 19.30 ikväll är det läggdags. Jag sätter klockan på ringning i morgon vid 6.30 för frukost och sedan lite mys i sängen bara hon och jag. Maken har då redan börjat jobba. På tisdag är det ännu tidigare för dottern, senast 6.10 måste hon upp.

I morgon är det också klippning som gäller för dottern, luggen har blivit mycket lång. Sedan får jag boka in tid vid ungefär sportlovstid för nästa omgång.

Vad vi hittar på i morgon att göra en sista ledig dag har jag ännu inte planerat. Några planer gick i stöpet dock då ställena jag tänkt på hade måndagsstängt bland annat. Får se vad det blir.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: