Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

3 Januari

Året 2009 har passerat och nu är det 2010. Nytt decennium.

Föregående decennium var händelserik i vårt liv. Vi hade precis gift oss (1999), sålt lägenheten och köpt vårt hus samma år (1999). Vi påbörjade fertilitetsbehandlingar 2001 och höll på till 2003. Sedan beslut om att adoptera hösten 2003, start hemutredning januari 2004, medgivande maj 2004, skickat ansökan till Kina juni 2004 och barnbesked januari 2005. Så fick vi äntligen vår dotter våren 2005 och där är vi nu fortfarande.

Januari 2006 påbörjades hemutredning igen, medgivande mars 2006, ansökan till Kina skickad maj 2006 och vi blev inloggade 15 maj 2006. Vi har denna månad väntat 44 månader på syskon! Vem hade väl kunnat tro det när vi skickade ansökan? Då låg väntetiden kring 8-10 månader eller så.

Jag tror detta decennium också kommer att bli händelsrikt och förhoppningsvis kommer nästa barn under detta år.

År 2009 har också följande orter i andra länder besökt min blogg:

Brussels, Belgien
Barrie, ON, Kanada
Limassol, Cypern
Risskov, Danmark
Saint-Doulchard, Frankrike
Savyon, Israel
Vilnius, Litauen
Subotica, Serbien
Keighley, Storbritannien
London, Storbritannien
Mountain View, CA, USA
Plano, TX, USA
Quinter, KS, USA
Shelbyville, KY, USA
Hanoi, Vietnam

Vissa orter har förekommit flera gånger, andra endast en gång.

Nyåret var trevligt då vi hade goda vänner på besök under två hela dygn. Våra respektive döttrar leker fint tillsammans och är inte blyga för varandra trots att det gått ett halvår sedan de senast lekte med varandra. Vi åt en god trerätters middag på nyårsafton, skålade i champagne vid 12-slaget och hade väckt flickorna så de fick se raketerna. Vår dotter visade sig vara mycket svårväckt detta år, men det gick till slut.

Denna nästkommande vecka är jag och dottern lediga, det ska bli så skönt att börja året med att få vara ledig, hitta på kul saker att göra tillsammans och få lite vila från arbete och skola.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar varför inte Finland syns bland dina länder... tycks inte funka helt den där räknaren.

Gott nytt år i alla fall!

:)

Siri sa...

Jodå, visst syns Finland. I dag har någon i Vaasa och Vanda (antagligen du?) kollat in bloggen. Dock ser jag Finland och Norge som nära grannländer, så dem räknar jag inte in....

God fortsättning på det nya året!

Hej och Hopp sa...

Det var säkert jag som var Hanoi Vietnam - hade datorn med mig när jag hämtade dottern :-)