Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

27 September

Det ryktas om att nästa omgång barnbesked är på väg. 18 maj skulle tydligen vara inkluderad. Denna gång har det verkligen dragit ut på tiden för CCAA att få ut barnbeskeden. Hoppas vi får veta mera snart. Vi har goda vänner som då kommer med först i nästa omgång och jag känner verkligen för dem. Men, när väl barnbeskedet kommer så "glömmer" man det jobbiga.

Förberedelserna pågår fortfarande hemma och resan närmar sig. Som jag tidigare skrivit kommer jag sannolikt inte skriva något under själva resan på den här bloggen, utan sannolikt skriver jag en reseberättelse när vi är hemma igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag följer med din blogg regelbundet, stort grattis till sonen! Vilken underbar o smått overklig känsla det måste vara att få barnbesked efter en så lång väntan. Vi har lid april 2007 o kommer troligtvis att avbryta vår väntan i höst, vi orkar inte vänta så länge som det kommer att ta för oss innan vi skulle få bb. Vi har redan en son som vi har adopterat från Thailand. Det är svårt att acceptera att det inte blir något syskon men livet måste ju ändå gå vidare. Kommer du att berätta när ni åker eller vill du inte avslöja när det exakt blir? Lycka till i alla fall o grattis ännu en gång! Kram.

Siri sa...

Hej!
Tack för att du skriver inlägg, ibland undrar jag om jag skriver för tomma intet..

Vad tråkigt att ni funderar på att avbryta er väntan, även om jag kan förstå det. Ni har ju lång väg kvar i den "vanliga" kön.

Jag kommer inte skriva exakt när vi reser, utan när vi kommer hem skriver jag en "reseberättelse". Vill inte skylta med när vi är borta, om någon vet vilka vi är så att säga.

Tack än en gång för grattiset, och hoppas du fortsätter att läsa mina inlägg!

/Siri