Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

5 September

Ännu en söndag. Den här helgen har vi haft fullt upp. I fredags fick jag tvättmaskinen åtgärdad (den har varit trasig i någon vecka, minns inte just nu om jag berättat det här) och kunde släppa loss på alla pojkkläderna som vi fick förra veckan. Det tog lång tid att tvätta, torka och stryka och sedan sortera allt. Nu ligger det i storleksordning i flera olika elfa-backar i hans garderob. Lite behöver jag köpa och en resa till Gekås och Ullared, som jag och en väninna har planerat sedan tidigare, passar bra för dessa inköp.

Dessutom en tripp till Babyland där maken/pappan fick köpa en skjorta, ett par byxor och en mössa till sonen. På samma Babyland köpte han en fin klänning åt dottern nämligen. Jag tror att det stannar vid det, resten av klädinköpen för nästkommande 17 år lär jag få göra... ! Dottern valde två par strumpor till. Vi letade efter lite fler saker men det enda vi kom hem med förutom kläderna var nya badankor/valar/sjöhästar osv. Dottern har lekt med sina i 5,5 år och när jag tittade extra på dem insåg jag att de gula ankorna numera hade en helt annan färg. Insidan går ju inte att tvätta så lätt. Så, efter en ceremoni i dag, åkte de iväg till den himmel gamla uttjänta leksaker hamnar. En enda ankunge fick hamna i dotterns minneslåda - den svarta som fått vita fläckar... Den var hennes favorit.
Dessutom har jag frostat ur frysar och rensat och tvättat ur kylar i helgen. Maken har tvättat samtliga fönster, städat i garage och förråd. Tror det var allt, men en hel del alltså.
Nu stundar en arbetsvecka sedan blir det resa till Ullared och Gekås! Det ska bli jättekul!

Inga kommentarer: