Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

4 Juni

I dag läste jag på vår organisations hemsida, de hade skrivit för någon dag sedan att CCAA matchat fram till den 26 april. Således blev det fem dagar denna gång. Jag hoppas att de kommer en bit in i maj nästa månad. Nu får man alltså vänta en HEL månad igen för att få veta hur långt de kommer.

I dag är det ett år sedan vi fick vårt medgivande (tredje medgivande för denna adoption). Således ett år kvar och 19 dagar av LID att passera innan det blir vår tur. Skulle CCAA fortsätta med fem dagar i månaden skulle vi ha fyra månader kvar att vänta på barnbesked, skulle de ta sex dagar i månaden har vi cirka tre månader kvar att vänta. Hoppas på det senare alternativet, men ännu hellre förstås att det skulle gå fortare än så.... :-)

Jag minns att jag förra gången vi väntade (2004) kände de här känslorna under hela väntan, alltså en otålig och pirrande känsla. Då visste jag i och för sig att CCAA tog en månad i taget och jag kunde räkna ut ungefär när vi skulle få barnbesked. Väntan var dock olidlig då. Nu har vi ju vår dotter som tur är, annars hade denna väntan varit ännu jobbigare.

Som tur är så är ju sommaren äntligen här. Jag försöker få mig själv att förstå att det är "lättare" att vänta under sommaren jämfört med en kall och långdragen vinter. Vi har så mycket kul att se fram emot i sommar. Och om sommaren avslutas med ett glatt telefonsamtal blir ingen gladare än jag!

Jag gratulerar i alla fall alla som denna gång kommer få barnbesked. Hoppas ni inte behöver vänta alltför länge på översättningarna!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: