Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

20 Juli

Nu har jag varit inne på "forecast-sidan" och lagt in vårt LID, enligt den skulle vi få barnbesked i augusti då det är fem dagar för CCAA att matcha innan det är dags för vårt LID, eller om det är fyra, för den femte är just den 15 maj. Nu börjar det verkligen bli spännande... Hoppas veckorna går fort, jag längtar till slutet av augusti!!
RQ har stängt sin enkät/poll och nu ska jag sitta och lusläsa den! Hon har inte gjort någon "projection"/beräkning ännu, hoppas den kommer snart.

I dag när jag hämtade posten fanns en avi till ett paket att hämta vid vårt utlämningsställe. Det var ett paket från dotterns kinesiska fosterfamilj. Vi har haft kontakt med dem genom åren och ibland skickar de paket till dottern. Denna gång innehöll paketet en vacker halsduk (som hon kan använda som vuxen), en vit klänning, en rosa tunika med blommor på, en liten väska med hårspännen och ett halsband med en jadebudda i. Dessutom brev och cirka 15 foton av familjen. Jag blir så glad att de fortfarande tänker på vår dotter och vill henne så väl. Jag fick några tårar i ögonen när dottern öppnade paketet. Vi är precis påväg att skicka ett paket till dem innehållande två fotoböcker och ett kort brev. Nu måste vi ordna med översättning av brevet.

Inga kommentarer: