Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

31 Juli

I dag är det den sista dagen i juli. I morgon börjar augusti och jag hoppas att det är månaden för oss! I alla fall att vi får veta om vi kommer med denna omgång som kommer, även om det skulle innebära att vi får själva barnbeskedet i september då handlingarna alltid översätts innan vi svenska familjer får våra barnbesked. I andra länder lämnas barnbeskeden ut innan översättningen är klar och därför får de sina barnbesked nästan direkt när handlingarna landat hos organisationen.

Dottern börjar första klass också i augusti, det är stort det. Hon har nu varit en del av vår familj i 5,5 år och jag undrar ibland vart de åren tagit vägen egentligen? Tiden har gått så snabbt sedan hon kom till oss. Det ska bli roligt att få följa hennes skolgång, som verkar vara annorlunda än den jag själv hade. Då menar jag alltså upplägget i skolan i dag jämfört med på 70/80-talet när jag gick i småskolan.

Vi har i dag varit och köpt en ny, större, brevlåda. En sådan man kan lagra ett par veckors post i. Maken är ute och gräver och ska gjuta en platta där den ska stå. Med en sådan brevlåda blir vi inte beroende av någon granne som måste ta in post när vi är borta.

Inga kommentarer: