Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

10 December

I dag är det en gråmulen lördag i december. I slutet av veckan kom det snö och slask och nu är det allra mesta borta utanför huset förutom lite is som påminner oss om vilken årstid vi befinner oss i. Sonen ligger och sover som bäst utanför huset som han alltid gör till middagssömn och dottern sitter inne och pysslar med något på sitt rum. Det är nu cirka 1,5 vecka kvar tills julavslutningen på skolan och det ser hon fram emot. Även jag ser fram emot att ha henne hemma under jullovet samt att slippa bege sig iväg på morgonen påbyltad i kylan. Två veckor kvar till julafton är det i dag också, några julklappar kvar att inhandla. I år blir det lite färre än vanligt, mycket beroende på vår ekonomi men även dotterns önskelista som i år bestod av en hel del "billigare" önskningar!

I går kväll hade jag tjejmiddag med mina gamla gymnasiekompisar. Det var jättetrevligt. Make och dotter var förpassade hemifrån ett par timmar och de passade på att gå på bio och äta ute. Sonen var vaken ett slag och sedan fick han lägga sig. Dock hade han svårt att somna då vi satt i köket (mitt emot hans rum) och skrattade och stojade och det är han ju inte van vid. Inte för att vi håller helt tyst när han ska sova, men helt klart andra ljud än vanligt.

I dag är det en hemmapysslardag samt veckohandling, den sistnämnda står maken för tack och lov. Jag har kört städning och tvättning och passar på att blogga när det är lugnt och tyst hemma. I morgon ska vi träffa mormor och morfar samt min bror, vilket blir trevligt.

Ikväll är det "Så mycket bättre" på TV som vi ska titta på.

Inga kommentarer: