Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

11 December

I dag var vi hos mormor och morfar på besök och träffade barnens morbror tillika gudfar. Hans egna familj var bortresta. Sonen, som börjat prata alltmer, kallar honom för "mommo" (som jag kanske skrivit här tidigare) och det är alltid lika kul att höra :-)

När vi kommit hem, lagat och ätit middag så satte vi på lite julmusik. Dottern valde "Tomterockers" och då började sonen dansa till rocktonerna tillsammans med storasyster. Det såg så roligt ut att jag tog fram filmkameran och filmade de dansande barnen. De var lite fint klädda också i rött, så det blev en riktig rödrockig dans! Ett gott skratt förlänger livet sägs det och jag måste fått flera extra år i och med deras dans.

Här hemma har jag och dottern dekorerat mer inför stundande julhelg och det blev så fint. Nu saknas bara lite julmust, julmat och gott sällskap för att julen ska bli perfekt.

Kommande vecka ska jag in och jobba på jobbet ett par dagar då vår mormor tar hand om sonen och sedan dottern när hon hämtats från skolan. Ha en skön vecka där ute!

Inga kommentarer: