Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 December

Det är ett tag sedan jag slutade uppdatera vad som händer i Kina-kön (ungefär i samband med att vi fick barnbesked skulle jag tro). I dag står det att CCCWA (som det numera heter) har matchat fram till 10 augusti 2006. En familj i dotterns Kina-grupp var inloggade då, men valde att adoptera ett SN-barn för cirka två år sedan. Annars skulle de ha fått barnbesked om någon vecka från nu, och då väntat över fem år i ordinarie kö. Jag skulle tro att ingen i dag skickar en ordinarie ansökan till Kina som inte tänkt sig att adoptera ett SN-barn (SN betyder special needs). Alltså på 16 månader (så länge sedan fick vi barnbesked!) har CCCWA matchat lite mindre än tre kalendermånader vilket inte är särskilt mycket. När vi adopterade dottern 2005 matchade samma myndighet minst en kalendermånad varje månad och vi väntade då 6,5 månader på besked från skickad ansökan. Det var tider det!!

Nu är det julveckan och dottern kan knappt bärga sig tills det är julafton. Hon längtar jättemycket. Jag kan minnas känslan dagarna före jul när jag själv var barn, hur nyfiken man var på julklapparna som skulle komma. Sonen förstår inte det här med julen i år heller, men han lär nog vara lika ivrig om ett par år skulle jag tro.

Snö har vi fått äntligen, även om den är tung och blöt. Dottern och sonen har varit ute och lekt i snön i helgen. Nu får vi hoppas att den ligger kvar över julen i alla fall. Om jag inte skriver innan julen så God Jul allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vi heter Anna Nordling och Carl Arlbrandt och går på Kitas Gymnasium i Göteborg. Vi skriver ett projektarbete om adoption från Kina. Vår frågeställning är ”Vad gör en adoption lyckad?” och med det menar vi om barnet trivs i familjen och mår bra osv.

Vi undrar om du skulle kunna hjälpa oss svara på några frågor. Vi söker adoptivfamiljer och vi lovar full anonymitet. Vi intervjuar gärna öga mot öga om ni/du bor i närheten av Göteborg annars funkar det via telefon eller mail, vad som passar bäst för alla.

Tack för din hjälp!
Svara oss gärna på: anna_nordling@hotmail.com eller på: carl.arlbrandt@hotmail.com

Anonym sa...

Hej Anna! Jag har mailat dig.

/Siri