Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

22 Mars

Go´kväll på er allesammans i cyberspace!

Vår väntan fortskrider, när vi kommer in i april har vi väntat i 11 månader sedan HTK (=Handlingar Till Kina). Jag börjar hoppas lite smått att vi i alla fall väntat åtmistone halvvägs nu?! Någon annan som tror samma som jag? Det skulle betyda cirka 21-22 månaders väntan, och nu är den ju uppe i cirka 17 månader ungefär med senaste BB-omgången. Då skulle det vara ytterligare cirka 5 månader som CCAA kan dra ut på det i längre väntetid (förhoppningsvis blir den inte längre, men jag försöker se det ur det lååånga perspektivet..). Skulle vi få BB i februari-mars 2008 så skulle det betyda resa i april-maj nästa år och den årstiden skulle jag gärna vilja vara i Kina. Mycket hellre än i juli-augusti då det lär vara mycket varmt, åtminstone i södra Kina i alla fall. Nu vet vi ju inte var vi hamnar förstås...

Vi har nu planerat för en resa till hösten, så vi har mycket att se fram emot de närmaste 6-7 månaderna i alla fall. Tror nog den tiden kommer att gå fort. Sommartiden startar ju i helgen, sedan börjar väl grillsäsongen???!!! Ser fram emot härliga varma vår/sommarkvällar ute med dottern, tillsammans med goda vänner. Tiden kommer att rusa iväg, eller hur?? Kanske ska man börja springa, då kanske tiden går ännu fortare?? (Nåja, särskilt snabb har jag ju aldrig varit, men efter att ha fått barn så har man ju fått lära sig att springa något fortare i alla fall!).

De närmaste helgerna är fullständigt fullbokade av aktiviteter, vilket ju är roligt. Att umgås med släkt och vänner är ju det som förgyller livet, eller hur?

Nehej, dags att umgås lite med gubben.. Vi ses!

3 kommentarer:

Joma sa...

Hej!

Kikar in hos dig i jakten på adoptionsbloggar, och speciellt de som väntar barn från Kina. Vi väntar också, och har låååång tid kvar.

Hej hopp!
/ Joma

Siri sa...

Hej joma,

Välkommen till min blogg! Jag lägger till dig bland de jag läser om det är OK?

Applecore sa...

Det vackra vårvädret gör väntan lite lättare! :-)