Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

8 Mars

Hej!

I går var jag iväg med mitt arbete på konferens och när jag öppnade datorn i morse fick jag se att CCAA nu uppdaterat sin sida och att de lämnat ut BB till och med 24 oktober 2005-ansökningarna. Dessutom är handlingarna färdiggranskade fram till 31 mars 2006. Hoppas de snart klarar av april och maj också! Grattis alla som kommer att få BB snart! Hoppas det går fort!


Gårdagen då...

Skulle åka på konferens på en 12 timmars kryssning med Viking Line. Vi skulle träffas kl 7 på terminalen.

Åkte med tunnelbana (för en gångs skull) tidigt för att komma i tid. För de av er som bor i Stockholm kanske ni hörde om kabelbrand i tunnelbanan??? Jag och många med mig fick gå av tunnelbanan vid Axelsbergs T-bana för att ta oss vidare med andra färdmedel. Då tiden började rinna ut fick jag ringa en taxi som tog ganska lång tid på sig att komma, dock kom jag i så pass god tid att jag hann med båten som avgick 7.45..

Under konferensresan blir en medpassagerare akut sjuk (en äldre man tydligen) som behövde hämtas med helikopter. Detta gör att vi blir föresenade till Mariehamn och båtbytet vi skulle göra där (till en annan Viking Line båt av samma storlek). Vi får åka till en annan kaj (på en annan plats på Åland - Långnäs) för att åka buss till Mariehamn och byte till Viking Line som går till Kapellskär (en väsentligt mindre båt och vi som skulle äta buffén)... Vi fick äta buffén på den båten men inte lika mycket att välja mellan förstås.

Väl framme i Kapellskär får vi åka buss i 1,5 timmar till Cityterminalen för att där sedan dra sig iväg hemåt.

En ansträngande dag som inte blev som det var tänkt. Dock hann vi med att konferensa klart innan vi skulle byta båt. Hoppas farbrorn som blev hämtad fick vård snabbt och blev bra igen.

Så kan det gå ibland. Jag har sovit mycket bra i natt! Skulle dock behövt några timmar till eller så. Nu lär det dock dröja ett tag innan nästa konferens blir av..

Inga kommentarer: