Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

28 September

Vi har haft en jättefin dag i dag. Fint väder, vackra höstfärgade träd och uteaktiviteter hela dagen i princip. Vi har fixat lite med tomten; klippt gräs, häck, spolat av plattor, plockat bort en del sommarblommor osv. Dessutom hann vi med att låta dottern prova att cykla utan stödhjul med sin lilla cykel. Det var på en gräsmatta som hon vågade lite mer än på asfalten och hon lyckades med tre pedaltag som mest! Tur att gräsmattan är mjuk, då det blev många fall och vurpor där. Dock blev hon sur och grinig då hon inte lyckades direkt! Snacka om att vara sin pappa upp i dagen i detta fallet! Min man har INGET tålamod för sådant som bara ska fungera för honom DIREKT! Jag kan prova många många gånger med något innan jag ger upp. Däremot kan dottern göra andra saker som hon får prova många gånger, men just detta gick det inte med. Vi får fortsätta nästa vecka och prova.

I morgon är det en ny vecka igen och jag har en vecka FULL med arbete och kommer nog arbeta en del över också. Bra för flexklockan om inte annat. Vi har flera på semester och några vakanser så det är bara att hugga i. Jag antar att veckan kommer gå fort - man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Jag hoppas också att vi under veckan får veta vilken nästa cut-off blir!

Inga kommentarer: