Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

15 Augusti

Nu har dottern varit på fritids tre dagar. Första morgonen var hon jätteledsen och ville inte alls gå dit. Jag försökte peppa henne. När jag väl lämnade så var hennes favoritfröken på plats, så det gick bra till slut. När jag frågade henne på kvällen så hade hon haft det roligt och var inte alls orolig att gå dit på torsdagen.

Jag antar att det är lite extra jobbigt att komma tillbaka efter 6,5 veckas ledighet, när man inte har lekt med sina kompisar på lång tid. Sedan bara det där att bli lämnad igen, efter att ha varit med oss föräldrar hela sommaren. Hon har inte varit ifrån oss alls. Skönt i alla fall att hon tyckte det varit roligt att återse kompisar och personal.

I dag har hon och hennes pappa varit iväg på ett av helgens kalas. Under tiden passade jag på att rensa ut en hel del kläder som jag tänker skänka bort. Jag har försökt med barnbasar, Tradera osv utan att lyckas särksilt väl. Nu skickar jag iväg en hel del till en insamling i stället. Lite lättare i förråd och garderober nu.

Renoveringen fortskrider. Det blivande kontorets gamla tapeter är helt borta och nu väntar takmålning, bredspackling av väggar samt målning av desamma, byte av golv och lister. Sedan är det "bara" att flytta ner alltsammans. Hm, måste nog röja lite bland allt bråte som finns på nuvarande kontoret.

I morgon är det kalas igen och då är det jag och dottern som går. Nästa lördag är det ytterligare ett kalas men då ett 3-års kalas, då dotterns ena kusin fyllt år nyligen.

CCAA ska tydligen har börjat matcha nu. Vi får väl se hur långt och när barnbeskeden dyker upp.

Inga kommentarer: