Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

1 Augusti

I dag har jag slipat en säng som dottern ska få. Det är en stor säng för en liten person, men den vill vi inte gärna göra oss av med och vi har inte plats att förvara den tills dottern är större. Det är en 120 cm bred säng som varit i lackad furi. Nu blir den antikvit i stället. Jag har slipat den med en slipmaskin och dottern har grundmålat sängsidorna. Nu ska jag snart ta och grundmåla gavlarna. Sedan blir det två gånger till som det ska målas. Dessutom ska vi måla dotterns sängbord också, med samma antikvita färg. Juniorsängen som dottern för närvarande sover i kommer att så småningom ställas in i den nya barnkammaren. Vi hittade dessutom vår spjälsäng som låg under den sängen som vi nu renoverar. Tänk den dagen jag får montera ihop spjälsängen!!! Dock väntar jag med det tills det närmar sig resan till Kina, innan dess får den stå undangömd på någon annan bra plats.

Inga kommentarer: