Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

22 Augusti

Och regnet det bara öser ner.... Ordentlig regnskur mötte mitt första vakna ögonblick i morse. Typiskt när man äntligen är ledig efter en hel veckas arbete.

I dag ska vi på kalas jag och dottern. Ena kusinen har fyllt tre år. Det blir kul.

Annars har vardagen kommit igång med rutiner och tidig läggning av dottern på kvällarna. Det blir efter 19-tiden på vardagarna, då ligger hon till sängs och vi läser saga. Just nu är det Madicken vi läser, en av mina gamla kapitelböcker sedan jag var liten.

Nu verkar amerikanarna/kanadensarna ha fått barnbesked utringda i går. Dock inget definitivt besked om cut-offen, men sanolikt den 24 mars 2006. Det innebär i så fall två dagar att bocka av i vår väntan och vi ligger då 52 dagar efter. Vår organisation har en grupp med LID den 24 mars, så jag hoppas att få se lite barnbesked på KinaListan om ett par veckor när barnrapporterna är översatta och utringda till de glada föräldrarna. Jag bara önskar att det snart är vi som får meddela den glada nyheten, även om jag förstår att det är minst tvåsiffriga månader kvar innan det är vår tur.

Dottern växer så det knakar för närvarande, hon har lyckats bli 111 cm lång och det är inte länge sedan hon mätte 110 cm. Måste vara den goda maten som mattanterna i skolköket lagar :-)

Inga kommentarer: