Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

16 Augusti

I dag har dottern och jag varit på ett kalas då. Det var jättetrevligt som det brukar. Dottern var dock som vanligt lite avvaktande trots att hon kände åtminstone tre barn. Det tog en stund innan hon kom igång.

I morgon börjar således förskoleklassen/6-års. Nu har man att se fram emot höstlovet med lite ledighet, om man inte tar någon extra dag däremellan förstås. Det återstår att se. Jag börjar bli lite snål med de föräldrapenningdagar vi har kvar. Vi vill gärna spara en del tills det är dags för oss att resa till Kina. Maken har sparade semesterdagar så det täcker mer än resan, det har dock inte jag. Planen är att jag reser på dotterns föräldradagar och när vi kommer hem tar jag föräldradagar på det nya barnet.

Sitter och redigerar lite film från 2008. De övriga åren har jag redan gjort, men kom på att jag inte gjorde förra årets film. Det tar sin lilla tid att föra över till datorn, sedan redigera och den längsta tiden tar det för datorn att omformatera det hela till tittarvänligt DVD-format. Allt hinner jag dock inte ikväll, men jag har börjat i alla fall.

Nästa vecka är första veckan för mig med fem arbetsdagar i följd. Hoppas den går snabbt!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: