Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

29 Augusti

I går passerade vi 1200 dagar av väntan sedan LID!!! Det är lika med:

3 år, 3 månader och 14 dagar

Barnlediga är vi i helgen. Dottern är hos mormor och morfar, hon blev bjuden dit tillsammans med sin kusin. Det passar oss faktiskt ganska bra då maken just för tillfället lägger in parkett i nya kontoret och jag rensar det gamla och lägger i papperspåsar, flyttkartonger osv. Själva riktiga rensningen får ske när jag packar upp allting igen.

I går passade vi på att gå ut och äta middag, så vi åt på Grekiska kolgrillen. Det var mumsigt värre. Dessutom hyrde vi två Wallander-filmer som vi såg på. Docks känns det lite märkligt att inte ha dottern hemma, inget bus i sängen på morgonen, inte massa frågor om ditt och datt osv. Dock hämtar vi hem henne i morgon, så då är vi tillbaka till det vanliga. Hon har ringt redan två gånger, en gång i går kväll och nu i morse. Hon är så "vuxen" när hon ska prata i telefon med oss! I detalj berättar hon vad hon ätit, vad hon gjort osv.

Nästa vecka går vi in i september. Skolan kommer igång ordentligt och nu blir det matsäckspackning, gympakläder osv som ska kommas ihåg.

I morgon hoppas vi att flyttlasset av möbler till det nya kontorsrummet kan bli av. Nu ska jag betala in räkningar, sedan sortera papper i pärmar och lägga resterande diverse saker i kartonger och påsar.

Ha en bra helg!

UPDATE
Vi har faktiskt lyckats få ner samtliga möbler till kontoret. Klockan är nu 16.20. Nu återstår att ställa allt till rätta och rensa en del. Jag är glad att jag fick igång Internet i alla fall, jag brukar ha problem när modemet varit strömlöst ett tag. Vi somnar nog ovaggade ikväll, jag och maken!

Sedan är det förstås det roligaste kvar, att ställa i ordning barnrummet. Dock får vi ta det en annan dag.

Inga kommentarer: