Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 November

Nu har det gått en vecka och jag har varit föräldraledig "själv". Maken har återgått till arbetet. Han fick en tuff start på återgången och har varit helt slut hela veckan.

För min del har det varit lättare, även om logistiken inte alltid är det. Sonen behöver ganska mycket sömn och varje gång jag hämtat dottern vid skolan har han vaknat i vagnen och inte kunnat somna om. Det har betytt tidig sänggång samtliga kvällar denna vecka. Jag får se hur jag ska försöka få hans tider att stämma bättre överens med dotterns.

Vi har fått hem papper från Försäkringskassan om barnbidrag (vem det ska gå till) och om adoptionsbidraget. Adoptionsbidraget kan inte betalas ut förrän ärendet med barnbidraget är klart. Så i helgen blir det att fylla i blanketten som ska skickas om barnbidraget. Den avdelningen inför Försäkringskassan vill också veta vilken ADOPTIONSDAG vi har... Alla handlingar vi skickat in och de står fortfarande frågande? Det är väl bara att slå på våra personnummer och se vilka handlingar som finns??? Nej, inget ska vara lätt i djungeln (läs FK)! Jag hoppas dock snart att allt klarnar.

Det vi väntar på är fortfarande om namnändringen gått igenom och prosvar från adoptivbarnsundersökningen. Det är i dag två veckor sedan alla prover togs. Kanske får vi höra något nästa vecka?

I helgen stundar en julmarknad och pepparkaksbak. Detta år tänker jag "fuska" och köpa deg, annars brukar jag göra egen efter ett recept från min mormor.

Vi har i dag haft besök av goda vänner som snart åker och hämtar sitt andra adoptivbarn. Det var verkligen roligt att träffa dem och de fick se sonen i vaket tillstånd!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: