Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

8 November

I dag har vi äntligen fått sonens personnummer! Dock fick jag reda på numret redan innan posten kom då jag ringde Försäkringskassan om att få hem blankett för föräldrapenning. Jag har inte fått det automatiskt trots att jag skickat in föräldrapenning i oktober. Sagt och gjort, jag sa att vi inte fått sonens personnummer men då säger hon att hon har hans personnummer där! Så, jag fick det av henne! Sedan skulle vi till BVC för att han skulle få en vaccination och då slår BVC-sköterskan på hans personnummer och det fanns med i journalsystemet! Känns bra. När posten väl kom sent på eftermiddagen fanns en försändelse från Skatteverket med. Så, nu kan vi försäkra sonen äntligen (i morgon blir det), öppna bankkonton och begära namnändring samt söka adoptionsbidrag. Det mesta löser sig när man har personnummer.

Det gick bra för sonen att få sprutan, även om det gjorde ont i honom (och i mig förstås). Dock gick det snabbt över. Sedan sov han som en stock i 1,5 timmar. Jag och dottern hann besöka biblioteket och dessutom köpa födelsedagspresenter.

I morgon ska jag få prova på att lämna dottern till skolan och samtidigt ha med sonen. Maken har lämnat och hämtat sedan vi kom hem, men han ska till sitt arbete på ett möte i morgon bitti. Så, jag har förberett så mycket det går; lagt fram kläder till sonen, mixat mjölk med oboy till dotterns utedag samt fixat macka, och fått dottern att ta fram kläder redan ikväll inför morgondagen. Vet ju inte hur det blir i morgon bitti och vill inte behöva stressa eller glömma något.

Inga kommentarer: