Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

10 Oktober

Nu har AC börjat ringa ut BB för sina november-familjer! Kul!! Det är alltid lika roligt att läsa om dessa härliga samtal som förgyller dagen och numera höstmörkret.
Jag kan ibland tänka tillbaka på den dagen vi fick vårt samtal om dottern. Det var underbart och overkligt och samtidigt hade vi väntat så länge (tyckte vi då!) på det samtalet.

Nu när november 2005 är färdig på CCAA så går det rykten om att det nu ska börja speedas upp lite vad gäller takten. CCAA har vid flera möten i andra länder sagt att de kommer att börja med 15 dagars matchning/månad. Det återstår att se... Man kan ju undra ibland om de ens kommer tillbaka till tvåsiffrigt tal alls. Vi är inte långt borta rent backlogmässigt, men beroende på hur många dagar de matchar åt gången så vet vi ju inte hur lång tid vi har kvar.

Nu ser vi fram emot julen (snart bara 2 månader kvar!) och nästkommande vår och sommar. Är det någon som läser bloggen som redan börjat köpa julklappar? Inte jag ännu, jag brukar dock vara ute i god tid, men i år får vi se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vad tycker du om att det verkar som folk går före i kön i Kina som rumor queen säger. Jag brukar inte ta så mycket på allvar vad som sägs men om detta är sant så tror jag att jag ska kontakta adoptionsbyrån snart.
Med vänliga hälsningar Maria.
www.nissesmatte.blogg.se

Siri sa...

Hej Maria!

Ja, jag läste om det också. Det är så svårt att veta vad som är sanning och inte och varför CCAA skulle låta de med LID långt fram i tiden få barnbesked. För vår väntan så kortas ju inte den ned nämnvärt om nu några skulle lyckas få barnbesked i förtid, men man hoppas ju att CCAA ska fortsätta jobba i strikt köordning som de gjort förut.