Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

22 Oktober

Hur var det innan? Ja, alltså innan vi fick barn menar jag. Det är faktiskt svårt att minnas ibland. Redan på den tiden tyckte jag att tiden inte riktigt räckte till för hushållsarbete t.ex. I dag vet jag att jag hade mer tid än jag har nu! Man bara nyttjade tiden på ett annat sätt. I dag får man ta alla tillfällen i akt att passa på att dammsuga, plocka undan, tvätta osv. Förut planerade jag in dessa saker på ett annat sätt... Man förändras när man blir förälder, det är ett som är säkert. Kanske inte så mycket som sin personlighet utan mer som sitt förhållningssätt till livet. Självklart fokuserar vi mycket på vår dotter, men samtidigt är det viktigt att vårda vår vuxenrelation också. Det är dock lättare sagt än gjort måste jag påstå. När vi någon gång har BF (barnfritt, min förkortning) så är det inte alltid så att vi orkar göra något speciellt med den "lediga" tiden. Någon gång satt vi bara i soffan som några soffpotatisar. Men det var skönt också.

Jag är inte en förespråkare att använda barnvakt mer än nödvändigt, så det händer inte så ofta. Nu har dottern faktiskt frågat sin mormor om hon får komma ENSAM till mormor, utan mamma och pappa och det är ett gott tecken tycker jag, att hon vill ha lite tid för mormor själv. När det blir av vet vi inte, men då får hon komma dit på eget initiativ och vi får hitta på något annat att göra. Hon börjar bli stor, vår 4-åring!

Inga kommentarer: