Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

30 Oktober

Oktober börjar närma sig sitt slut och vi går in i november. Efter omställningen till vintertid märks det hur ljuset försvinner alltmer om kvällen. Nu är det tända ljus som gäller kvällstid när dottern gått och lagt sig.

Rykten om att nästa cut-off skulle vara den 8 december florerar. Hoppas vi snart får veta vilket datum det blev. Jag hoppas innerligt att december ska max ta 3 månader att placera, gärna 2 förstås.

I dag kom våra foton hem som jag skickat för framkallning. Vi skickar ett kort brev och några väl utvalda foton till barnhemmet ett par gånger varje år. Någon gång har vi fått svar därifrån också, att de tackar för fotona och breven.

Snart är det dags att börja planera för pepparkaks- och bullbak inför julen. Det ser dottern fram emot. Det talas om jultomten alltmer också förstås. Undrar hur många år till hon kommer att tro på tomten? Kanske nästa jul också, men sedan är det nog kört. Vid 6 år brukar väl de flesta barn ha blivit upplysta att tomten inte finns på riktigt.

Det är roligt att så många har svarat på min enkät, om du inte gjort det redan, gör gärna det i så fall. Jag kommer nog ha en enkät varje månad, så länge jag kommer på saker att göra en enkät om.

2 kommentarer:

Applecore sa...

Kul med enkäter!

Ha en trevlig helg!

Siri sa...

Hej!

Hoppas du röstat!! Välkommen åter, när den här enkäten är slut så fixar jag en ny! Kanske med anknytning till julen eller så.

/Siri