Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

17 Oktober

Vi har nu passerat "firandet" av 17 månader sedan LID. Och hur känns det då? Jaa, vad ska man säga, tiden har gått hyfsat fort, men samtidigt vet vi ju inte hur länge till vi ska vänta, om det blir 17 månader till??? Jag hoppas verkligen att vi har väntat mer än halva tiden i alla fall. Det börjar rycka i mina planeringstrådar, jag har en låda där jag lägger småsaker vi behöver till resan, bland annat remmar till väskorna, små hänglås till väskorna, småtvålar (reklam från blodcentralen) att ha om det saknas tvål på offentliga inrättningar i Kina, och jag planerar för vad som ska inhandlas till nästa barn (vi har ju det allra mesta), egen första pekbok t.ex.

Jag är ju av naturen väldigt strukturerad och formligen älskar att planera resor, både korta och långa. Jag har extremt lång tid för planering den här gången... Det som är svårt är ju att veta vilken årstid nästa resa kommer att genomföras i. Kommer vi få ett mindre barn än vår dotter var, så har vi inga små-små kläder (mindre än storlek 80) och i så fall måste ju sådana inhandlas, men det låter sig ju inte göras förrän efter barnbesked förstås.

Inga kommentarer: