Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 Oktober

Oooh, äntligen kom barnbidraget! Det första året så undrade jag alltid varför det helt plötsligt fanns extra pengar på kontot flera dagar före lön/föräldrapenning. Det tog tid att vänja sig och komma ihåg att vi nu fick barnbidrag!! Det är ju alltid välkommet med lite tillskott veckan före lön.

Nu har det börjats igen med varmare kläder till dottern. Morgnarna har börjat bli kalla och någon morgon har jag fått skrapa is på rutan till bilen också. Borta är de morgnar när ett par skor och en jacka på sin höjd skulle sättas på innan det var dags att åka iväg till dagis. Nu måste man börja 5-10 minuter före utsatt tid för att det ska sättas på byxor, jacka, mössa, stövlar och vantar...

I morgon ska vi iväg på nya kusinens dop och en fin kinaklänning har dottern valt att ha på sig då. Det är den sista vi har kvar som vi köpte i Kina, sedan har hon vuxit ur allesammans. Fina nyinköpta lackskor och en vit kofta till så är hon färdigklädd (förstås strumpbyxor också, annars blir det nog kallt).

Jag har haft många besökare till min blog, enligt räknaren längst ner på sidan och den nyinlagda kartan visar också varifrån mina besökare kommer. Det är roligt. Det vore också kul om jag kunde få veta om det är något ni skulle vilja att jag skriver om. Enligt enkäten är det flera som ska adoptera som läser bloggen, och som ännu inte gjort det - alltså är förstagångsadoptivföräldrar. Är det något ni vill att jag ska förmedla till er?

Inga kommentarer: