Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

23 Oktober

Snart hoppas jag det börjar komma fler rykten om nästa batch. Jag läste på RQ´s sida för några dagar sedan (om det var under forum eller hennes inlägg minns jag inte), att någon adoptionsorganisation hade sagt till sina sökande att CCAA i alla fall matchat fram till 10 december. Tidigare rykten brukar sällan stämma. Jag hoppas innerligt att de kommit fram till 10 december eller ännu hellre ännu längre in i månaden. Vi får vänta ut tiden och se hur det blir.

Oooh, jag önskar i varje fall att CCAA snart kan komma in i 2006 års ansökningshög någon gång. Ibland börjar det bli svårt med väntan för mig, även om det gått bra hittills. Om ett par månader är det 3-års jubileum sedan vi blev barnfamilj och jag känner att det verkligen börjar bli dags att få resa till Kina för ett syskon. Hur kan 3 år av ens liv gå så fort när man har barn?? Mina väninnor brukar säga att det är på barnen man ser att man själv blivit gammal. Jag har en väninna med tonårsbarn (hon är lika gammal som jag, någonstans mellan 30-40), så hon började tidigt med familjebildning.

Jag är således mer än redo för ett barnbesked, men får snällt stå och vänta i kön som vi svenskar är så vana vid och så snällt gör. Men, när vi väl får barnbeskedet så är det ju rätt barn vi får, så då är det bara att hålla ut.

Inga kommentarer: